استارت آپ EDR

الکترودیالیز معکوس(EDR) از جمله فرآیند های غشایی بوده که برای جداسازی یون ها و ذرات معلق جامد از آب های شور سطحی و دریا معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

 فرآیندی که در این دستگاه اتفاق می افتد مشابه فرآیند الکترودیالیز(ED)  است و فرقی که با روش ED دارد در این مورد است که در ED معمولا مشکل رسوب گذاری در غشاها وجود دارد ولی در EDR به علت معکوس شدن جریان رقیق و غلیظ درون استک ها و غشاها این رسوب گذاری وجود ندارد و یا به عبارتی حداقل مقدار ممکن را نسبت به سایر روش ها داراست.

 

مزایای استفاده از الکترودیالیز معکوس(EDR): 

  1. یکی از مهمترین مزیت ‌‌های روش EDR ریکاوری بالای سیستم می‌باشد که تا حد ۹۴% می‌‌‌تواند افزایش یابد این بدین معنی است که این سیستم می‌‌تواند ۹۴% آب ورودی را تصفیه نماید و فقط ۶% آن را به صورت پساب دفع نماید
  2. مزیت دوم سیستم، عمر ممبرین‌‌‌های استفاده شده می‌‌باشد اگر نگهداری یک سیستم ممبران مناسب باشد ممبرانها خواهند توانست حدود 0 تا 50 سال کار کنند.
  3. مزیت سوم فشار کاری این سیستم کم می‌‌ باشد، لذا هزینه‌های نگهداری اتصالات و پایپینگ آن بسیار پایین می‌‌‌باشد هزینه نگهداری این دستگاه نسبت به RO بسیار پایین‌‌ تر می‌‌‌باشد.
  4. برای رفع گرفتگی ممبرانها نیز سیستم جدید الکترودیالیز برگشتی توسعه یافته است که در آن قطبهای مثبت و منفی به تناوب عوض میشود.
  5. مهمترین مزایای این روش عبارتند از کار کردن با کمترین گرفتگی ممبرانها، فشار کم مورد نیاز، عدم تاثیر پذیری توسط ترکیبات غیر یونی، نیاز به پیش تصفیه کمتر نسبت به RO ، حدود 11،13،19 درصد تبدیل آب خام به آب تصفیه شده در الکترودیالیز حدود 90 درصد میباشد. یعنی 90 درصد آب ورودی یونزدایی شده و یونها در 10 درصد باقی مانده تجمع پیدا میکنند که این فاضلاب تولیدی باید به نحوی مناسب دفع گردد، چون ممکن است اثرات زیست محیطی نامطلوبی در برداشته باشد
  6. در نهایت می توان گفت روش الکترودیالیز معکوس نسبت به سایر روش های یون زدایی مثل RO،ED و… مقرون به صرفه تر، دارای طول عمر بیشتر، عملکرد بهتر و تکنولوژی بالاتر در جهت بازیابی آب تا 90 درصد می باشد

از جمله کاربردهای الکترودیالیز معکوس(EDR) در صنعت :

  • شیرین کردن آبهای زیرزمینی،شور یا دریایی برای تولید آب آشامیدنی
  • تولید کنسانتره نمکی از دریا، زباله یا آب و محلول صنعتی
  • تصفیه پسماند و آب صنعتی ( بازیافت و تولید مجدد)
  • جداسازی مواد آلی و معدنی (بازیافت و تولید مجدد)

 

 

محصولات

راههای ارتباطی

  • تهران،کیلومتر 24 جاده مخصوص، بعد از نفت پارس، بین کارخانه بهپرور و داروسازی پورسینا

  • 021-42693691

  • 021-46879742

  • abanaccelerator@gmail.com

شتاب‌دهنده آبان، حامی و پشتیبان شما

از دانشگاه تا صنعت