امضای قرارداد همکاری ما بین شتابدهنده آبان و صندوق پژوهش و فناوری نفت

امضای قرارداد همکاری ما بین شتابدهنده آبان و صندوق پژوهش و فناوری نفت

۱۳۹۸-۰۱-۲۳تفاهم‌ نامه‌ها

به گزارش از روابط عمومی شتابدهنده آبان و به نقل از خبرگزاری شانا، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنعت نفت، صبح روز دوشنبه، ۲۳ فروردین ماه و در حاشیه مراسم گشایش این صندوق، در حوزه قرارداد های مربوط به سرمایه گذاری خطر پذیر و وام قابل تمدید به سهام شرکت های استارتاپی قراردادی را با شتابدهنده آبان به امضا رساند.

قرارداد منعقد شده بین شتابدهنده آبان و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت یک قرارداد vc برای طرح تصفیه پساب صنعتی به روش EO میباشد که یکی از استارتاپ های فعال در این موضوع در شتابدهنده آبان مشغول فعالیت می باشد.

این برنامه با حضور وزیر محترم نفت، آقای زنگنه، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت در امور گاز و به همراهی تنی چند از مشاورین وزیر نفت و با حضور ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در طی این رویداد، آقای زنگنه به مطالبی در راستای حمایت از استارتاپ ها و فناوری های حوزه نفت گاز و انرژی اشاره کردند. ایشان با اشاره ای به شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) اظهار کرد: نشست‌های متعددی برای تحقق این شعار برگزار شد که بر اساس آن تصمیم گرفتیم از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حمایت کنیم و موانع را از سر راه آنها برداریم.

زنگنه با بیان اینکه صنعت نفت برای حمایت از شرکت‌های فناور دو کار مهم را انجام داده است، ادامه داد: نخستین آن تأسیس پارک فناوری و نوآوری نفت بوده، اساسنامه‌اش تأیید، ارکان آن مستقر و مکانش مشخص شده و در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: تاکنون چند پارک فناوری و نوآوری با همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شده، اما پارک نفت جزو نخستین موارد تأسیس‌شده از سوی بخش تقاضاست.

وزیر نفت دومین اقدام وزارت نفت را تأسیس صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت برشمرد و گفت: این صندوق هم جزو نخستین صندوق‌هایی است که از سوی تقاضا ایجاد شده، به این معنا که شکار به‌دنبال شکارچی بوده است و طرف تقاضا با طرح تقاضای خود طرف عرضه را به فعالیت و حضور در صحنه تحریک می‌کند.


ثبت ديدگاه

ایمیل شما منتشر نمی شود.

شتاب‌دهنده آبان، حامی و پشتیبان شما

از دانشگاه تا صنعت